Ziggo opzeggen

Wil je je Ziggo internetabonnement opzeggen? In deze blog lees je precies hoe je dit het beste kunt doen en krijg je antwoord op de meest gestelde vragen.

Aanbiedercheck auteur Ali
Ziggo opzeggen

Hoe zeg je een Ziggo internetabonnement op?

Het opzeggen van je internetabonnement kan op twee manieren:

  • Je maakt gebruik van een handige overstapservice.
  • Je zegt het handmatig op via de website van Ziggo.

Hieronder behandelen we beide opties.

Ziggo opzeggen met een overstapservice

Ga je overstappen naar een andere internetprovider? Dan is een overstapservice de handigste manier om je oude contract op te zeggen. Geef bij je nieuwe provider aan dat je van Ziggo overstapt naar hen. Vervolgens regelen de providers onderling de volledige overstap. Hierdoor hoef jij vrijwel niets te doen en voorkom je dat je zonder internet komt te zitten.

Ziggo handmatig opzeggen via de website

Wil je je Ziggo abonnement handmatig opzeggen? Volg dan deze stappen:

  1. Bel naar 0900 184.
  2. Geef aan dat je je Ziggo-abonnement wilt opzeggen.
  3. Verstrek je klantgegevens.
  4. De klantenservice regelt vervolgens de opzegging voor je. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra de opzegging is verwerkt.

Veelgestelde vragen bij het opzeggen van een Ziggo-abonnement

Moet ik mijn apparaten terugsturen als ik mijn Ziggo-abonnement opzeg?

Ja, Ziggo stuurt je een e-mail met een overzicht van de apparatuur die je moet terugsturen. Dit zijn alleen de apparaten die je van Ziggo in bruikleen hebt.

Wat zijn de voorwaarden om mijn Ziggo-abonnement op te zeggen?

Wanneer je voor het eerst een Ziggo contract afsluit, zit je vrijwel altijd vast aan een minimale contractduur van één jaar, en soms twee jaar. Na deze periode kun je je contract opzeggen. Ziggo hanteert doorgaans een opzegtermijn van één maand.

Wil je opzeggen terwijl je contractperiode nog niet is afgelopen? Dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Ziggo berekent in dat geval een afkoopsom. Deze afkoopsom wordt vermeld op je eindafrekening. Als je je abonnement wilt beëindigen binnen de minimale contractduur, betaal je in één keer 50% van het resterende bedrag tot het einde van die periode. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met de klantenservice van Ziggo.

Behoud ik mijn Ziggo-mail als ik overstap van provider?

Nee, je behoudt je mail niet als je overstapt naar een andere provider. Ziggo zorgt er echter voor dat je nog zes maanden toegang hebt tot je e-mail, zodat je je e-mails kunt doorsturen naar een nieuw e-mailadres.

Hulp bij overstappen van internetaanbieder

Wil je overstappen van Ziggo naar een andere internetaanbieder? Internet vergelijken met Aanbiedercheck helpt je daarbij! Zo zorg je ervoor dat je altijd de beste deal hebt en bespaar je geld.

Bespaar tot wel €200,- per jaar
Inhoudsopgave
Artikel delen?
Andere interessante artikelen
Snel en gratis vergelijken?
Ontdek de beste Internet, glasvezel en alles in 1 deals!
Bespaar tot wel €200,- per jaar
Nergens goedkoper
Altijd 14 dagen bedenktijd
Meest complete aanbod
Een nieuwe provider in 5 minuten

Top 3 deals

De 3 meest voordelige aanbiedingen van de maand
KPN Logo
35,00

KPN

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00
Ziggo Logo
26,50

Ziggo

  • Gratis installatie t.w.v. €249,-
  • 6 maanden 50% korting
  • Stabiel, snel en veilig internet 

Odido Logo
30,00

Odido

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00

Klanteservice

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om u te helpen.

Open op ma-vrij | 09:00-18:00