Hoe zeg ik mijn Odido abonnement op?
Je kunt je Odido-internetabonnement op drie manieren opzeggen:
- Via de website
- Via de post
- Via een overstapservice
Hieronder leggen we deze drie methoden stap voor stap uit.
Odido opzeggen via de website
Het opzeggen van je abonnement via de website is eenvoudig. Volg deze stappen:
- Bel de klantenservice op 0800-0092.
- Geef aan dat je klant bent en je huidige abonnement wilt opzeggen.
- Geef je klantgegevens door, zoals je klantnummer en persoonsgegevens.
- Je ontvangt een bevestiging per brief of e-mail met de status van je opzegging.
Odido opzeggen via de post
Je kunt ook je Odido-abonnement opzeggen via een aangetekende brief. Vermeld in je brief de volgende informatie:
- Naam van degene die het abonnement heeft afgesloten
- Adres, postcode en woonplaats
- Telefoonnummer
- Klantnummer (vind je in Mijn Odido)
- Geboortedatum
- Betaalrekening waarmee je je abonnement betaalt
- Datum waarop je je abonnement opzegt
- Welke diensten je wil opzeggen
- De reden dat je opzegt
Stuur de brief naar:
Odido Service BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
Zorg ervoor dat alle informatie correct is ingevuld. Binnen enkele werkdagen ontvang je een reactie van Odido.
Odido opzeggen via een overstapservice
De eenvoudigste manier om je Odido abonnement op te zeggen is via de overstapservice. Bij het aanmelden bij je nieuwe provider, geef je aan dat je gebruik wilt maken van de overstapservice. Je nieuwe provider regelt de volledige overstap en zegt je huidige abonnement bij Odido op. Zo zit je geen moment zonder internet.
Veelgestelde vragen over het opzeggen van Odido
Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen over het opzeggen van een Odido-abonnement.
Kan ik mijn Odido contract opzeggen als het nog niet is afgelopen?
Ja, dat kan. Houd er wel rekening mee dat Odido hiervoor een vergoeding in rekening brengt. De hoogte van de vergoeding hangt af van de resterende looptijd van je contract. In Mijn Odido kun je zien wanneer je contract afloopt.
Moet ik mijn apparatuur, zoals een modem, terugsturen?
Ja, bij Odido leen je apparatuur zoals een modem. Wanneer je opzegt, moet je deze apparatuur retourneren. Je ontvangt hierover een e-mail met instructies en een lijst van de apparatuur die je moet terugsturen.
Kan ik mijn Odido-abonnement tijdelijk pauzeren?
Ja, dat is mogelijk. Ga je bijvoorbeeld voor langere tijd naar het buitenland? Dan kun je je internetabonnement tijdelijk op ‘pauze’ zetten. Dit regel je eenvoudig via de Mijn Odido-app.
Aanbiedercheck helpt je overstappen
Stap je over van Odido naar een andere provider? Controleer dan eerst welke internetproviders beschikbaar zijn op jouw adres. Door internet te vergelijken, ontdek je niet alleen de beschikbaarheid, maar ook de meest actuele aanbiedingen van dit moment. Vergelijk snel en eenvoudig met Aanbiedercheck!