KPN opzeggen

Wil je je KPN internetabonnement opzeggen? In deze blog lees je stap voor stap hoe je dat doet. Ook beantwoorden we de meest gestelde vragen rondom het opzeggen van een KPN-abonnement.

Aanbiedercheck auteur Ali
Kpn abonnement opzeggen

Hoe zeg ik mijn KPN abonnement op?

Het opzeggen van je KPN-abonnement is eenvoudig. Je kunt dit regelen via de overstapservice van je nieuwe provider of handmatig via KPN. Hieronder leggen we beide opties uit.

Handmatig KPN-abonnement opzeggen

Je kunt je abonnement zelf opzeggen via de website van KPN. Volg de onderstaande stappen:

  1. Ga naar de opzegpagina van KPN
    Hier vink je aan welk product je wilt opzeggen, zoals internet of een mobiel abonnement.

  2. Reden van opzegging
    Vul de reden in waarom je wilt opzeggen.

  3. Via contactpagina
    Na het invullen kom je op een contactpagina. Hier kun je:
  • Bellen naar 0800-0402 om je opzegging telefonisch te regelen.
  • Een belafspraak plannen op een moment dat jou uitkomt.

Tijdens het telefoongesprek helpt de KPN-klantenservice je verder met het opzegproces.

KPN-abonnement opzeggen via een overstapservice

Stap je over naar een andere provider, zoals Ziggo of Odido? Gebruik dan de overstapservice van je nieuwe internetprovider. Hiermee zegt de nieuwe provider je KPN-abonnement voor je op. Zo voorkom je dat je tijdelijk zonder internet komt te zitten.

KPN-abonnement via de post opzeggen

Wil je je opzegging via de post regelen? Dat kan ook. Stuur een aangetekende brief naar:

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Zorg ervoor dat je in de brief de volgende gegevens vermeldt:

  • Naam (van de abonnee)
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum
  • Adres en woonplaats
  • Contractnummer van het op te zeggen abonnement
  • Welke producten je op wilt zeggen
  • Reden van opzegging
  • Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
  • Datum van opzegging

Binnen enkele werkdagen ontvang je een reactie van KPN.

Veelgestelde vragen over KPN abonnement opzeggen

Moet ik apparatuur terugsturen?

Dit is afhankelijk van je abonnement. In de bevestiging van je opzegging staat of je apparatuur moet terugsturen. Als dat nodig is, ontvang je ongeveer een week na de einddatum van je abonnement een retourdoos. Bij de retourdoos zit een duidelijke uitleg over het terugsturen van apparatuur. Het retourneren is gratis.

Wat zijn de voorwaarden voor het opzeggen van mijn KPN-abonnement?

  • Je bent verplicht om de eerste contractduur van 1 of 2 jaar uit te zitten (zoals in je contract staat vermeld).
  • Na deze periode kun je opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
  • Wil je vóór het einde van de contractperiode opzeggen? Dan brengt KPN een vergoeding in rekening.

Wat zijn de voorwaarden om mijn KPN abonnement op te zeggen?

Wanneer je bij KPN een abonnement afsluit, ben je verplicht je contractduur van de eerste 1 of 2 jaar uit te zitten. Na de 1 of 2 jaar (zoals vermeld in je contract) kun je je internet contract opzeggen. Bij KPN heb je dan een opzegtermijn van 1 maand.

Wil je je abonnement opzeggen voordat de contractperiode is afgelopen? Dan moet je een vergoeding betalen om het abonnement eerder te beëindigen.

Waar vind ik de einddatum van mijn KPN-contract?

De einddatum van je abonnement kun je eenvoudig vinden in MijnKPN.

Hulp bij overstappen van aanbieder

Wil je overstappen naar een andere internet provider? Bij Aanbiedercheck helpen we je graag! Door hieronder je huisnummer en postcode in te vullen krijg je een overzicht van alle internet providers op jouw adres. Kies de beste actuele deals en stap gemakkelijk over via Aanbiedercheck.

Bespaar tot wel €200,- per jaar
Inhoudsopgave
Artikel delen?
Andere interessante artikelen
Snel en gratis vergelijken?
Ontdek de beste Internet, glasvezel en alles in 1 deals!
Bespaar tot wel €200,- per jaar
Nergens goedkoper
Altijd 14 dagen bedenktijd
Meest complete aanbod
Een nieuwe provider in 5 minuten

Top 3 deals

De 3 meest voordelige aanbiedingen van de maand
KPN Logo
35,00

KPN

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00
Ziggo Logo
26,50

Ziggo

  • Gratis installatie t.w.v. €249,-
  • 6 maanden 50% korting
  • Stabiel, snel en veilig internet 

Odido Logo
30,00

Odido

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00

Klanteservice

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om u te helpen.

Open op ma-vrij | 09:00-18:00