Stappen voor het stopzetten van een internetabonnement
- Ontdek bij welke internetprovider het contract is afgesloten.
- Verzamel, indien mogelijk, gegevens zoals het klantnummer.
- Bel de klantenservice.
- Geef het overlijden van de contracthouder door.
- Bevestig de beëindiging van het internetabonnement.
Let op! In sommige gevallen kan het voorkomen dat een overlijdensakte wordt gevraagd. Deze dien je op te sturen als bewijs. Zonder overlijdensakte kan het stopzetten van het contract niet worden bevestigd.
Contract overnemen bij overlijden
Naast het beëindigen van het contract is het ook mogelijk om het contract over te nemen. Bij een contractovername kun je kosteloos het contract op naam van de overledene overnemen. Je neemt dan het contract over zoals het oorspronkelijk is afgesloten. In sommige gevallen kun je het contract aanpassen naar jouw wensen.
Overlijden doorgeven aan de provider
Bij elke provider werkt dit net iets anders. Om het in deze periode wat makkelijker voor je te maken, zetten wij de mogelijkheden voor het opzeggen van het contract van de overledene op een rijtje.
Overlijden doorgeven aan KPN
Telefoonnummer: 0800-0402
Formulier: overlijdensformulier KPN
Overlijden doorgeven Odido
Telefoonnummer: 0800 – 0092
Formulier: overlijdensformulier Odido
Overlijden doorgeven Ziggo
Telefoonnummer: 0800 – 0092
Formulier: overlijdensformulier Ziggo
Overlijden doorgeven DELTA
Telefoonnummer: 0118-22 55 75
Formulier: overlijdensformulier DELTA
Overlijden doorgeven Solcon
Telefoonnummer: 088 – 003 22 22
Formulier: niet van toepassing
Overlijden doorgeven Budget Thuis
Telefoonnummer: 020 205 55 55
Formulier: overlijdensformulier Budget Thuis
Overlijden doorgeven Youfone
Telefoonnummer: 088-222 9 222
Formulier: niet van toepassing
Overlijden doorgeven Online.nl
Telefoonnummer: 088 0038500
Formulier: niet van toepassing